RADIOREKLAM

Kontakta en säljare

 

DB Media når 125 000 skåningar varje vecka
Radioreklam är verktyget som gör att du når ut till stora mängder konsumenter och kan kommunicera brett – om och om igen. Samtidigt ger det möjligheten till ett personligt, målinriktat och levande sätt att kommunicera ditt varumärkes starka röst.

 

8 av 10 svenskar lyssnar på radio varje dag
Kunden gör sin läxa. När du kontaktas är efterforskningarna redan gjorda och kunden ligger i slutskedet av köpresan. Med radioreklamens många tillfällen per dag ökar chansen att du når ut till kunder i ett läge som ligger nära köpbeslutet.

 

Research gör vi med hjärnan, köper gör vi med hjärtat
Inget annat skapar så mycket känslor som musik. Med hjälp av skådespelare och ljudeffekter föds bilder i lyssnarens huvud som förstärker den känslomässiga relationen till varumärket. Vi köper det vi tycker om.

 

Radio driver trafik till webbplatsen och är den perfekta lagspelaren
Vägen från reklamspoten till webbplatsen är kort, både psykiskt och fysiskt eftersom många har radion på när de sitter vid datorn. Undersökningar visar att radioreklam dramatiskt ökar effekten av till exempel tv-reklam och för att göra din målgrupp uppmärksam på ett kommande direktreklamutskick är radio svårslaget.

 

Bra reklam säljer mer och är därför kostnadseffektiv
Det är inte bara radiotiden som är billig. Även kostnaden för att ta fram ett professionellt reklammaterial är låg. Det innebär att du för några tusenlappar kan få en reklamspot som håller precis samma höga kvalitetsstandard som stora välkända varumärken. Dels höjer detta värdet på ditt varumärke, dels skapar det en mycket större trovärdighet för det budskap du har med i din radiokampanj.

 

Kontakta en säljare